בשבוע שעבר העברנו סוף שבוע ארוך ומפנק בעיר המופלאה ברצלונה שכלל קצת הליכה, קצת יופי, קצת קניות והמון אוכל טוב. את המקומות שעליהם בחרנו לבזבז את הקלוריות בחרנו מאוד בקפידה אחרי שעות של מחקר ארוך ברחבי האינטרנט, הפייסבוק ובכלל. אבל היו גם כמה פינות חמד שמצאנו לגמרי במקרה. אנחנו לא מתיימרים לכסות את כל מה שיש לטעום בעיר המיוחדת הזאת, אבל הנה רשימה של מקומות שאהבנו במיוחד!

קונדיטוריות, מאפיות ושאר מתוקים

Bubo – על בובו של המאסטר קונדיטור המפורסם קרל ממפל לא צריך להכביר במילים, כי מדובר אולי הקונדיטוריה הכי מפורסמת בספרד. קינוחים יפיפיים, מדוקדקים ומוקפדים שגם מגיעים באריזות מהממות. הקונדיטוריה נמצאת בשכונת בורן שבה עדיין המון חנויות מקומיות, אותנטיות ומאוד מיוחדות. שווה להגיע, לבהות בוויטרינה דקות ארוכות ולבסוף, בתקווה, לבחור קינוח טעים אחד או יותר. ואפשר גם לקחת את הקינוח יחד עם מאפה ממאפיית הופמן הסמוכה (ראו בהמשך) ולעשות פיקניק קטן בפארק סיטודלה הקרוב.

IMG_20181207_102233

IMG_20181207_102157

Hofman – בהמשך לבובו, מאפיית הופמן שנמצאת גם היא בשכונת בורן היא אחת המאפיות הוותיקות והמוכרות ביותר בברצלונה. תמצאו כאן המון לחמים ומאפים שווים וגם קצת קינוחים ושוקולדים והכל ממש מגרה וטעים!

IMG_20181207_104441

Dolceria de la Colmena – אחת המאפיות/קונדיטוריות הוותיקות ביותר בעיר וזאת שאהבנו יותר מכולן. אפילו חזרנו אליה שנייה לפני שעלינו על ההסעה חזרה לשדה התעופה וקנינו עוד קרואסון שקדים אחד אחרון (הוא היה באמת האחרון שבחנות). במאפייה תמצאו גם המון מאפים מקומיים לספרד ולקטלוניה. כך, למשל, אם אתם נמצאים באזור בתקופת החגים הנוצריים (דצמבר-ינואר) אל תוותרו על עוגיות המנטקדוס המושלמות. עוד תמצאו כאן גם שוקולדים שווים וסוכריות קרמל בשלל טעמים שמכינים במקום בעבודת יד. מומלץ מאוד לבוא בבוקר שכן אחר הצהריים נהיה כאן ממש עמוס. המאפייה נמצאת ברובע הגותי.

IMG_20181206_092656

La Cure Gourmand – חנות צבעונית ומיוחדת של ממתקים, עוגיות ושלל דברים טעימים אחרים. מבחר העוגיות גדול ומבלבל אבל שווה ביותר. עוד תוכלו למצוא כאן טורונים איכותיים במיוחד (שהם מין ממתק מקומי עשוי שקדים וסוכר, מעין חלבת שקדים אם תרצו). החנות נמצאת ברובע הגותי.

IMG_20181205_124918

Papabubble – חנות שהיא גם מפעל קטן לסוכריות קשות בשלל דוגמאות מהממות ומיוחדות. אם תגיעו בשעות הצהריים אולי תצליחו גם לצפות מהופנטים בעובדים מותחים את כמויות הסוכר האדירות על משטח האלומיניום הגדול שתופס את מרבית החנות הקטנה. החנות נמצאת ברובע הגותי.

IMG_20181205_120151

Happy Pills – חנות ממתקים שמצד אחד היא לבנה ומצוחצחת כמו בית מרקחת ומצד שני אולי החנות הכי ססגונית בעיר. הממתקים עצמם אמנם פשוטים, אבל המגוון אדיר והאריזות פשוט מהממות. ישנם לפחות שני סניפים במרכז העיר – ברובע הגותי ובשכונת בורן.

IMG_7070

Cafes El Magnifico – נחשב בעיני רבים למקום שמוכר את הקפה הכי טוב בעיר אז אם אתם מהמכורים לקפה אל תפספסו את המקום הזה. הוא פופולרי מאוד והתור מצטבר כאן במהירות לכן מומלץ לבוא מוקדם. עוד תמצאו במקום שלל ברים של שוקולד ארטיזן שמיוצר על ידי יצרני בוטיק קטנים בשיטת Bean-to-Bar (חלקם אף זכו לאחרונה במדליות כסף וזהב). המקום נמצא בשכונת בורן.

00000IMG_00000_BURST20181207100739496_COVER (1)

Pastisseria Escriba – את המקום הזה מצאנו במקרה תוך כדי שיטות על הרמבלה. קינוחים יפהפיים ומיוחדים, אבל לא יצא לנו לטעום כי היינו מלאים בשלב הזה…

IMG_20181205_133749

ציוד לקונדיטוריה

Jarpega – אולי החנות הכי מוכרת לציוד קונדיטוריה בברצלונה. החנות הקטנה נמצאת בקומה שנייה של בניין לא מסומן באזור תעשייה מעט מרוחק. אבל המבחר גדול מאוד וכולל גם הרבה מאוד דברים מיוחדים שלא תמצאו במקומות אחרים והמחירים זולים מאוד. הצוות נחמד ואדיב והם אף מוכנים לייצר לכם בהזמנה מה שתבקשו אם תיצרו איתם קשר מראש. שווה את הטרטור!

crearparaendulzar-jarpega-moldes-pasteleria (4)

שווקים

La Boqueria – אולי השוק הכי פופולרי ומתוייר בעיר בגלל המיקום שלו במרכז הרמבלה. עדיין כיף לטייל בו בגלל המבחר הגדול והססגוניות של המוצרים: דגים, פירות, ירקות, שוקולד ועוד.

Santa Caterina – מאוד דומה לשוק הקודם אבל קצת יותר מקומי וקצת פחות מתוייר ולכן גם המחירים פה יותר זולים בהתאם. אם בא לכם לנשנש קצת פירות יער או לקנות משהו קטן לאכול, זה בהחלט יכול להיות המקום.

Santa Llucia – שוק חג המולד המיוחד הזה פועל רק מסוף חודש נובמבר ועד תחילת חודש ינואר. שוק צבעוני וחגיגי שישרה עליכם אווירת חג המולד. שווה ביקור אם אתם באזור בתקופה הזאת בעיר. השוק נמצא ברובע הגותי.

IMG_20181205_134528IMG_20181205_135853

מסעדות

Pasta Market – מסעדה קטנה ואהובה שנמצאת במרכז הרמבלה. במקום תוכלו להרכיב לעצמכם את מנת הפסטה מן החלומות שלכם כשתוכלו לבחור מבין שלל סוגי פסטה טרייה, רטבים ותוספות. ועוד פלוס – במקום יש תפריט בעברית.

00100lPORTRAIT_00100_BURST20181205204739033_COVER
מוחיטו פטל שחור – הקוקטייל הכי אהוב בברצלונה

Viana – נראה לי שמסעדה זאת הוכרזה פה אחד בתור המסעדה האהובה ביותר מהביקור שלנו בברצלונה. מסעדת טאפאסים פיצפונת שנמצאת בלב הרובע הגותי שבה תוכלו להזמין שלל מנות קטנות מפונפנות וממש טעימות. השירות מצויין והמחיר שווה. רצוי מאוד להזמין מקום לארוחת ערב.

00100lPORTRAIT_00100_BURST20181205204624719_COVER

Bilbao Berria – מסעדה מגניבה שמצאנו במקרה במהלך טיול באזור הרובע הגותי. הקונספט – בופה עם שלל מנות קטנטנות, רובן מעין ברוסקטות מבאגט טרי עם המון תוספות מגוונות ומיוחדות מעל. ניגשים ולוקחים מהדלפק אילו מנות שרוצים (הן די זולות). בסוף הארוחה המלצר פשוט סופר את המקלות שנותרו על השולחן ומשלמים בהתאם. מקום מעולה גם להזמין איזה קנקן של סנגריה חמה או קרה.

00100lPORTRAIT_00100_BURST20181205162214321_COVER

Arume – מסעדה נפלאה שנמצאת בשכונת Ciutat Vella שבסמוך לרובע הגותי. אנחנו הגענו למסעדה הזאת אחרי שקראנו ביקורות מצויינות על הפאייות שלהן שבאמת היו טובות (אנחנו ממליצים לקחת את זאת עם הברווז), אבל גם שאר האוכל היה מעולה והשירות מצויין. חובה להזמין מקום!

00100lPORTRAIT_00100_BURST20181206214329736_COVER

La Central Hamburgueseria – אחת ממסעדות ההמבורגר הפופולריות ביותר בעיר ובצדק! יש כאן מבחר גדול של קומבינציות המבורגרים מיוחדות והם ממש טעימים. המקום לא גדול ופופולרי מאוד ולכן צפו כאן לתור לא קצר, אבל אנחנו סיכמנו שזה בהחלט שווה את ההמתנה.

00100lPORTRAIT_00100_BURST20181207152723118_COVER.jpg

El Nacional – מתחם אוכל מהמם ביופיו שנמצא במרכז רחוב הקניות Passeig de Gracia (עוד על הרחוב הזה בהמשך). המקום פופולרי ומתוייר מאוד בעיקר בשל יופיו אבל תמצאו כאן מגוון של מסעדות שונות שמציעות מבחר גדול של סוגי אוכל. האוכל היה טעים מאוד ובמחיר סביר ביותר אבל השירות לוקה בחסר בעיקר בגלל העומס שבמקום.

El Bosc de les Fades – בר קטן ויפהפה המעוצב כמעין יער אפלולי עם פיות, שדונים ועוד שלל דברים מוזרים. הבר נמצא בתחילת הרמבלה בסמוך למוזיאון השעווה הקטן. הקוקטיילים נחמדים והאווירה קסומה.

La Fabrica – מפעל קטן ומדהים של אמפנדס אותנטיים וטעימים ממש כמו בארגנטינה. תמצאו כאן מבחר גדול של אמפנדס, מעל 10 סוגים עם גבינות, בשר וירקות והם מעולים!

IMG_20181207_112728

Vinitus – מסעדת טאפאסים מעולה אליה הגענו במקרה לארוחת צהריים. המסעדה שנמצאת ברחוב סמוך לרחוב הקניות Passeig de Gracia עמוסה מאוד למרות גודלה וזמן ההמתנה כאן הוא לא קצר. אבל מחבר הטאפאסים עצום והכל היה ממש ממש טעים. באותו רחוב תמצאו שתי מסעדות מומלצות נוספות באותו סגנון: Ciudad Condal והשנייה Cerveceria Catalana. שתיהן מעולות ובשתיהן תמצאו תור ארוך של אנשים שמחכה להיכנס…

00100lPORTRAIT_00100_BURST20181208154602789_COVER.jpg

נסיים את החלק של המסעדות עם המסעדה הכי מפונפנת שבה בחרנו לאכול – מסעדת Tickets. המסעדה המדוברת, המפורסמת והמכוכבת (כוכב מישלן אחד) של אלברט אדריה, השף המפורסם יוצא ElBuli המטורפת. השף פתח כאן את מגרש המשחקים שלו ובו הוא מגיש שלל מנות טאפאסים קטנטנות ברמה הכי גבוהה שתוכלו למצוא. יש אפשרות לקחת תפריט אותו אתם מגבילים בסכום ומציינים מה אתם אוכלים ומה לא ונותנים לשפים במקום להתפרע עם המנות שהם מגישים לכם. ממליצים לכם מאוד לא לפספס את מנת הזיתים המולקולרית. כמו כן, במסעדה ישנו מתחם מיוחד מאוד של קינוחים שנקרא La Dolca וכדאי מאוד להגיד למלצר שאתם רוצים לאכול את הקינוחים שלכם שם. המתחם שנראה כמו איזו הכלאה מוזרה ומהפנטת בין עליזה בארץ הפלאות לווילי וונקה מהמם ביופיו ומגיש כמה מן הקינוחים היותר מקוריים ומיוחדים שיצא לנו לאכול. לא נוסיף כאן עוד דברים כדי לא לקלקל לכם את ההפתעה.

שונות

Fromatgeria La Seu – חנות גבינות קטנטנה שמוכרת גבינות שמיוצרות במפעל הכפרי הקטן שלהם. גבינות מקומיות, מיוחדות וטעימות במחירים שווים. כל הגבינות שנמכרות כאן יכולות להחזיק מעמד ולשרוד את הטיסה חזרה לארץ אז שווה להתפנק באיזה מארז קטן ולהביא איתכם קצת מהטעמים של ספרד הביתה.

קניות

האפשרויות לעשות קניות בעיר הן כמעט אינסופיות ולכן נזכיר כאן בקצרה רק שלושה אזורים שאהבנו להסתובב בהם במיוחד:

Passeig De Gracia – שדרה ארוכה ופופולרית מאוד שלכל אורכה תמצאו כמעט כל חנות בגדים שעולה על דעתכם החל מבגדי מעצבים וכלה בבגדים יומיומיים. תוכלו למצוא עוד המון מסעדות וחנויות לאורך הרחוב וגם ברחובות הסמוכים. אם אתם מתכננים לאכול כאן ארוחת צהריים באחת המסעדות הטובות, צפו לתור לא קצר. ממליצים בחום לבדוק באינטרנט המלצות או דירוג על המקום שבו אתם בוחרים לאכול שכן יש באזור לא מעט מסעדות שהן מלכודות תיירים. כמה המלצות שלנו על מסעדות באזור תמצאו למעלה.

Diagonal Mar – קניון עצום בגודלו שנמצא בפאתי העיר ומכיל המון המון חנויות גדולות ומגוונות. בין היתר תוכלו למצוא כאן סניף של רשת בתי הכל-בו Primark שמוכרת בגדים במחירים זולים במיוחד ואהובה במיוחד על ישראלים שנוסעים לטייל באירופה. בקומה העליונה ישנן גם המון אפשרויות לארוחה קלה. אפשר בכיף להעביר בקניון הזה יום שלם אם יש לכם זמן וכסף.

Arenas de Barcelona – קניון חדש ומרשים בברצלונה שנמצא בסמוך לכיכר אספנייה ההומה (וקרוב למזרקות הרוקדות אם אתם בעניין). הקניון עגול ומהמם ובקומה העליונה אליה תעלו במעלית השקופה תמצאו שלל מסעדות וגם מרפסת הצופה על כל העיר.

 

המרת גדלים של עוגות:

מעוגה

ברוחב
ס"מ

לעוגה


ברוחב
ס"מ

מכפילים את החומרים ב-

השאר תגובה