הרובע השישי בפריז ובמיוחד האזור של סן ז'רמן הוא לדעתי האזור הכי מעניין בפריז מבחינת פטיסרי ומתוקים. תוכלו למצוא כאן הכל מהכל: פטיסרי, ממתקים, מאפים, מלוחים ועוד. מקומות חדשים רבים נפתחים כאן בשנים האחרונות וביניהם סניפים נוספים של גדולי הקונדיטורים. מזמין אתכם להצטרף אליי לסיור וירטואלי בשכונה מרתקת וגם לשמור את הפוסט ולחזור על המסלול בעצמכם כשתהיו בפריז.

WP_20161101_11_25_22_Pro.jpg

אורך המסלול הוא כשני קילומטר והוא לוקח כשעתיים עד שלוש וניתן ללכת אותו גם בכיוון ההפוך מהסוף להתחלה. מבחינת הליכה המסלול אינו ארוך אבל חלק מהזמן מיועד כמובן גם לעצירות וזלילות. יש יתרון גדול להליכה בקבוצה שכן אז ניתן לטעום יותר דברים הן מבחינת עלות והן מבחינת קיבולת. כמו כן, ניתן בקלות לשלב את המסלול עם ביקור בשוק Maubert הסמוך (מרחק שתי תחנות מטרו בקו 10 מסיום המסלול בתחנת Odeon) או ב-Rue du Bac הכיפי שמכיל פטיסרי נוספים (כמו זה של ז'אק ז'נה) והמעדנייה הענקית Grand Epicerie והכלבו Bon Marche שבקרבתו.

Saint Germain2.jpg

מוכנים? יוצאים לדרך…

המסלול מתחיל בתחנת המטרו Saint Germain des Pres אליה מגיעים עם קו 4. כשיוצאים מהתחנה רואים מיד את הכנסייה של סן ז'רמן ומעבר לכביש ממנה את המסעדה Les Deux Magots ובסמוך אליה Café de Flore שהוא תחנה מעולה לקפה ואולי ארוחת בוקר קלילה (!) לפני שיוצאים לדרך. מאחורי בית הקפה, בסמטה קטנה, נמצאת התחנה הראשונה שלנו – חנות השוקולד של Alain Ducasse. כל השוקולדים המדהימים פה עשויים בקפידה רבה וממש טעימים. הם מתחלקים לשניים, כאלו שממולאים בגנאש וכאלו שממולאים בפרלינה קריספי. השוקולדים לא זולים אך ניתן לקנות אותם ביחידות תמורת 2 יורו ליחידה. אם אתם מוכרחים לנסות רק אחד, קחו את הפרלינה פיסטוק המדהים שגם זכה בפרסים רבים.

WP_20161101_10_39_35_Pro.jpg

חוזרים לבית הקפה וחוצים אל הצד השני של השדרה אל התחנה השנייה Café Pouchkine. תמצאו כאן סניף גדול ומפואר של בית הקפה-פטיסרי הפיוז'ן רוסי-צרפתי. תוכלו לשבת לסעוד כאן כמו אוליגרכים רוסיים ברוב פאר והדר ומוסיקה דרמטית מתאימה, אבל אז לא יהיה לכם מקום לשאר המטעמים שבמסלול. במקום, תוכלו להסתפק בקינוח אחד או שניים מהוויטרינה המרשימה שלהם. אני בחרתי את טארט ההדרים שהיה פשוט מדהים! תמורת הקינוח תצטרכו להיפרד מכ-7 יורו אבל זה לגמרי שווה את זה.

6tag_011116-110841.jpg

חוזרים לכיוון הכנסייה ובצומת פונים ימינה לרחוב Rue Bonaparte. צעידה של כ-250 מטרים ברחוב צדדי וקסום תוביל אתכם אל סניף הדגל של הגדול מכולם פייר הרמה. כאן תוכלו לחוות את הקסם האמיתי של קינוחי הפטיסרי של הגאון, חלקם עונתיים מתחלפים וחלקם קבועים ואלמותיים. אני בחרתי לנסות את עוגת התפוחים היפהפייה שלו, שמעט אכזבה בטעם, אבל ממליץ בחום על המילפיי אגוזים שאין שני לו (ולנו יש את המתכון). עלות ממוצעת של קינוח כ-7 יורו. עוד תוכלו לקנות כאן את המקרונים המדהימים (אם כבר קונים מקרונים, אז זה המקום) תמורת 2 יורו ליחידה או מאפים מעולים כמו קרואסון האיספהאן המפורסם. בקצה הרחוב תמצאו כנסייה קטנה ובסמוך לה כיכר מוצלת עם מזרקה ספסלים, מיקום מצויין לשבת לזלול את השלל שקניתם מהמאסטר.

6tag_011116-111133

בתוך הכיכר מתקדמים אל הכניסה לכנסייה ופונים שמאלה כדי לעקוף אותה. ממש מעבר לכביש נמצא סניף של השוקולטייר המדהים Patrick Roger. השוקולדים הצבעוניים המהממים והטעימים שלו נמכרים בקופסאות קטנות כמו תכשיטים קטנים (וגם עולים בהתאם). עוד תוכלו לראות במקום שלל פסלי שוקולד מתחלפים גדולים וקטנים שיצר אומן השוקולד.

WP_20161101_14_14_27_Pro.jpg

ממשיכים לאורך הרחוב (לאורך הכנסייה) ופונים שמאלה לרחוב Rue de Seine. כ-20 מטר לפנים מצד שמאל תמצאו סניף גדול של Gerard Mulot עם מספר ויטרינות מרשימות ובהן פטיסרי ושלל מתוקים, קרואסונים, מאפים, קישים, כריכים ועוד. זהו גם מקום מצויין לעשות הפסקה מלוחה שתעזור לכם להמשיך לספוג את כל המתוקים שעוד מחכים בהמשך.

WP_20161101_11_19_27_Pro.jpg

עוד כ-20 מטר לפנים, מעבר לכביש, תמצאו סניף גדול של הקונדיטור המוכשר Arnaud Larher. כאן תמצאו את המקרונים והאקלרים היפיפיים והמקוריים שלו ועוד שלל קינוחים וביניהם את הסנט הונורה המפורסם שלו. מחיר קינוח ממוצע כאן הוא כ-5 יורו.

WP_20161101_11_32_52_Pro.jpg

ממשיכים עם הרחוב עוד קצת ופונים שמאלה חזרה לשדרה הראשית של סן ז'רמן. מיד לאחר מכן, פונים שמאלה אל הרחוב הכי קסום בכל האזור, Rue de Buci. רחוב קטן ומדהים, עמוס במסעדות, בתי קפה, גלידריות, מעדניות, קצביות ועוד. יכול להיות מקום נהדר לכוס קפה, ארוחת צהריים קלה או בירה של אחר הצהריים, אבל רגע, תשמרו מקום, יש עוד מה לאכול בהמשך!
קצת אחרי תחילת הרחוב פונים שמאלה לסמטה קטנה ושם תמצאו משמאל את חנות הממתקים והשוקולד של Henri Le Roux. הקונפיסרי המפורסם ידוע בעיקר בזכות סוכריות הקרמל המדהימות שלו שנמכרות כאן בשלל טעמים. תוכלו לקנות את הסוכריות האלה ביחידות או במשקל ואם תהיו נחמדים כמוני אולי אפילו תקבלו איזו טעימה קטנה בחינם…

6tag_011116-121543

יוצאים מהסמטה חזרה אל הרחוב ונהנים מהטיול לאורכו תוך כדי שנזהרים לא להתפתות ולאכול כאן שום דבר (כדי לשמור מקום להמשך, כמובן). בקצה הרחוב פונים שמאלה אל רחוב Mazarine. כ-100 מטר לפנים מצד שמאל תמצאו את Gout de Brioche של Guy Savoy. חנות מטריפה שמוכרת אך ורק בריושים כרוכים בשלל מילויים וטעמים. לי לצערי לא יצא לטעום כי, שימו לב, החנות סגורה בימי שני ושלישי. אבל הנה תמונה מהאינטרנט כדי שתבינו במה מדובר וכמה זה שווה. אם הטיסה שלכם קרובה, אולי תוכלו אולי אפילו לקנות אחד גדול לקחת הביתה…

gout-brioche2

חוזרים חזרה לאורך רחוב Mazarine, עוברים את רחוב de Buci וממשיכים עוד קדימה. מצד ימין תפגשו בסניף של רשת המאפיות המדהימות של Eric Kayser. איך שתיכנסו יכה בכם הריח המשכר של הלחם והשמרים. תחנה מעולה לקנות איזה בריוש או באגט, אולי לחם שאור מעולה לקחת הביתה או איזה כריך עם גבינות לאכול במקום. אמנות הלחם – זה כאן!

6tag_011116-121922

עוד מעט קדימה, מעבר לכביש, תפגשו בסניף חדש של Éclair de Genie של כריסטוף אדם. אקלרים מושלמים בשלל מילויים, טעמים וקישוטים. כל כך יפיפיים וכל כך טעימים. האהובים עליי ביותר – קרמל מלוח ואגוזי לוז.

6tag_011116-130241

בקצה הרחוב פונים שמאלה חזרה אל השדרה הראשית של סן ז'רמן. מיד מצד שמאל תמצאו גן עדן לחובבי שוקולד וממתקים של George Larnicol. עשרות סוגים של שוקולדים מסודרים בקופסאות גדולות, רק מחכים שתיגשו למלא אותם לתוך שקיות, לשקול ולקחת לדרך או הביתה. עוד תמצאו כאן שלל ממתקים וגם מאפים מעולים מתוקים ומלוחים – כמו אלו שכאן בתמונה: קווינט – גרסה קטנה וטעימה של מאפה העלים קווין אמן.

6tag_011116-132500

מתקרבים אל הסוף. בהמשך הרחוב, מעט אחרי חנות השוקולד הזו מצד שמאל ישנה פנייה לסמטה קטנה וצדדית, כמעט בלתי נראית. בפנים תמצאו את Un Dimanche a Paris (בתרגום חופשי, יום ראשון בפריז) – מתחם גדול של פטיסרי, ממתקים, שוקולדים ועוד שלל מגדנות. תוכלו לקנות קינוח קטן לאכול במקום, ממתקים ושוקולדים לקחת הביתה או לשבת בבית התה שבמקום ולהתענג על חליטה מפנקת לצד המתוקים שבחרתם.

WP_20161101_12_41_15_Pro.jpg

וזהו, כאן מסתיים לו המסלול. אם יוצאים מן הסמטה חזרה אל הרחוב וממשיכים מעט קדימה מגיעים אל תחנת המטרו Odeon שממנה תוכלו להמשיך הלאה אל היעד הבא בטיול שלכם. אני מקווה מאוד שנהנתם ומחכה לשמוע מה הכי אהבתם ואילו עוד הפתעות נסתרות גיליתם לאורך המסלול או בקרבתו.

 

עדכון – יוני 2019:

– הסניף של קפה פושקין בשכונה הזאת נסגר, חפשו סניף אחר בעיר.

00100lPORTRAIT_00100_BURST20190620133854683_COVER

– בסמוך לסניף של פייר הרמה ישנו סניף חדש של הקונדיטור המוכשר והיצירתי כריסטוף מישאלאק. מומלץ מאוד לעבור גם כאן ולקחת איזה קינוח מעניין עם השילובים המיוחדים שלו של טעמים ומרקמים.

– עוד בסמוך לסניף של פייר הרמה נפתח סניף של חנות הממתקים À la Mère de Famille. תמצאו כאן שלל מתוקים, סוכריות, מרציפנים, שוקולד, דראג'ה, עוגיות ועוד.

– בהמשך הרחוב, אחרי שעוברים את חנות השוקולד של פטריק רוז'ה, ניתן למצוא סניף חדש של חנות השוקולד Chapon. חנות מעולה עם המון סוגים של שוקולדים וממתקים. שווה עצירה.

 

המרת גדלים של עוגות:

מעוגה

ברוחב
ס"מ

לעוגה


ברוחב
ס"מ

מכפילים את החומרים ב-

לפוסט הזה יש 2 תגובות

  1. אורית

    וואוו, אני כבר שנתיים מנסה למצוא מסלול לסופש מעניין ומלא טוב של הפטיסרי הצרפתי… תודה על השיתוף.

    1. בייקרי 365

      איזה כיף. תודה!

השאר תגובה